Kasak Solutions

Pühendunud müügiprofid muutmas müügi mainet maailmas

Obsessed OÜ on uuenduslikule müügile keskendunud ettevõte, mille eesotsas on kirglik müügimees Karl Urbanik. Märkimisväärse kogemustepagasiga noor ambitsioonikas juht soovib muuta müügikogemust inimeste jaoks lausa rohujuure tasandil nii, et muutuks inimeste arusaam müügist: „Agressiivse müügiga on müügi maine Eestis ära rikutud. Meie lähenemine on teistsugune, kuna pakume kogu müügiprotsessiga inimestele väärtust, muutes selle iga päevaga paremaks, professionaalsemaks ning klientide jaoks kulusäästlikumaks. Seeläbi tekib meil klientidega jätkusuutlik ja soe suhe.” Karl on müügist kui elukutsest tõeliselt inspireeritud ja hindab müügimehe ametit väga: „Ma aitan inimestel probleeme lahendada ja nad on pärast väga tänulikud selle eest. Ja minupoolest võiks isegi mu hauale kirjutada tiitli – Müügimees,” ütleb ta muheledes.
Oma nime on ettevõte saanud müügivaldkonna tipptegija, Grant Cardone`i mõtetest inspireeritult: „Ole pühendunud või ole keskpärane” (be obsessed or be average). Pühendumine on tõepoolest üks neist väärtustest, mida hoiab au sees nii Karl kui kogu tema meeskond. Obsessed tiimi on Karl valinud parimad müügiinimesed, keda ta teab. Ettevõtte meeskond koosneb müügiproffidest, kes on väärtuslikke kogemusi saanud USA´s raamatumüügiga tegeledes kui ka Eestis LHV panga esindajatena pensionisambaid ja AMC Cooking tiimiga kvaliteetseid köögitarvikuid müües. Müügimaailmas peetakse seda hindamatuks kogemuseks.

Lisaks Karlile kuuluvad pühendunud meeskonda veel viis hakkajat noort meest Stimo Maasi, Rain Kooser, Rait Kooser, Marten Viilo ja Nikita Skvortsov. Kõik nad on ühel või teisel moel oma müügikogemuste ja -oskustega silma jäänud. Kui meeskonnalt uurida, mis neid kokku on toonud, siis ühise joonena nimetavad kõik omavahelise suhtluse inspireerivat õhkkonda ja enesearengu võimalust. Nikita ühines Obsessed tiimiga just ennekõike inimeste pärast: „Otsustasin tulla selle seltskonna ja juhi pärast, kellega võiks minna kasvõi maailma lõppu. Tunnen, et saan arendada end müügis ja turundussektoris. Siin tööd tehes ei märka isegi kella vaadata.”

Rain tuli Obsessed tiimi LHV-st, kuna tal oli sisemine vajadus müügis järgmisele tasemele tõusta. Lisaks meeskonnale peab Rain oluliseks ka koostööpartnereid: „Siin on kõik väga intelligentsed ja targad inimesed. Igaühelt on midagi õppida ja kõigil on mingid erilised oskused. Ka ettevõttelt ettevõttele müüki tehes on suhtlemise tase kõrge ja minus äratab suurt usaldust, kui koostööpartner räägib oma tegemistest professionaalselt ning teeb seda viisil, mis tõendab tema suuri kogemusi. Selle näiteks tooksin Human Resources Solutionsi eestvedaja Ketlin Kasaku – tema stiil inspireerib.” Karl rõhutab, et oma meeskonnaga müüvad nad ainult seda, millesse ise väga usuvad. Valdkond ei olegi nii tähtis, küll aga on hea ostuõhkkonna loomiseks tähtis, millise toote või teenusega tegemist on.

Rait toob esile terve meeskonna koostööd: „Meie soov on tuua muutusi ja heas mõttes raputust Eesti müügimaastikku. Tegutseme koos, et saada müügialal tippettevõtteks, mida inimesed teavad ja saavad usaldada,“ ning lisab kiidusõnu liidri kohta: „Meil on vedanud, et ettevõttel on selline hooliv juht nagu Karl. Lisaks temast kiirgavale positiivsele energiale suudab ta ratsionaalselt keskenduda alati sellele, kuidas veel paremini edasi liikuda saaks.”

Marten meenutab oma otsust Obsessed tiimiga liitumisest ja toonitab, et määravaks sai just Karl inspireeriva juhina. Ta räägib sellest nii: „Mul oli juba pikalt soov müügitööga tegeleda ja Karl oli esimene inimene, kes mulle pähe tuli. Tean teda teisest klassist saati ja pean ütlema, et ta on sündinud liider, lisaks siiras sõber ja hea inimene. Tema peale võib alati kindel olla ja tema tegemised hakkavad silma. Lisaks ajab ta ka äri vaid usaldusväärsete inimestega.”

Meeskonda komplekteerides võttis Karl appi oma sõbra Stimo, kellega viimased viis aastat on pea iga päev koos oldud ja teineteise arengule kaasa aidatud. „Meie Karliga täiendame teineteist,“ ütleb Stimo Maasi. „Oleme pea igapäevaselt koos olnud, alates ajast, mil EBS-is õpinguid alustasime. Sellest peale on Karl olnud üks mu parimatest sõpradest. Alguses olin mina restoraniäris, Karl aga läks USA-sse raamatuid müüma. Meil jäi kokkulepe, et kui ta teenib suvel minust rohkem, siis lähen temaga järgmisel aastal kaasa. Ehkki ma olin suvel hästi teeninud, teenis Karl ikkagi rohkem. Märkasin, et ta oli peale USA kogemust hoopis teine inimene. Ta oli juurutanud endale väga häid harjumusi ja ma mõistsin, et Southwesterni raamatumüügi kogemus USA-s võibki olla see miski, mis muudab inimest. Nii sai Karlist minu manager, kes õpetas ja koolitas mind. Olime iga päev hommikust õhtuni koos ning suvel läksimegi USA-sse. Peale USA suve läks Karl LHV-sse. Mina läksin aga Luminorile pensionifonde pakkuma. Muutusime konkurentideks ning omavaheline võrdlus ja võistlus käis pidevalt. Tegime seda enesearengu pärast – teades, et kui üks areneb, siis teine areneb ka,” jutustab Stimo meeste omavahelise sõpruse ja koostöö ajaloost.

Obsessed meeskonnas on positiivne ja toetav õhkkond. Tegemist on kollektiiviga, kus mõistetakse, et ühe inimese areng on kõigi areng. Öeldakse, et iga ettevõte on oma juhi nägu – seda võib öelda ka Obsessed tiimi kohta, kus on kindlasti tunda juhi eeskujust tulenevaid mõjutusi. „Meeskonna igalt liikmelt ootan ma ennekõike ausust, sest siis on võimalik igast probleemist üle saada. Teisena pean oluliseks tahet saavutada oma eesmärke ja areneda elus. Kui need kaks väärtust on paigas, on igasugused eesmärgid saavutatavad,” jagab Karl oma meeskonna olulisi hoiakuid. Karl kes kendub esmajoones lahenduste otsimisele, teda ennast ja tema meeskonda iseloomustab soov areneda, ambitsioonikus ja valmidus mugavustsoonist välja astuda. See kõik on müügimaailmas tõelise edu saavutamisel oluliseks eelduseks.
„Obsessed meeskonnas leiad endale sõbrad kogu eluks“, ütleb Karl veendunult. Nii, nagu Karl tunneb uhkust kogu oma meeskonna üle ja tunnustab neid edusammude eest, usub meeskond temasse, pidades Karli visionääriks, kes näeb suuremat pilti ja kellelt on põhjust eeskuju võtta.

Mõte, mis kogu meeskonda tulemuste poole pürgides innustab, kõlab nii – no limits! Sellise suhtumisega on edukatele müügiproffidele oma eesmärgi saavutamine – saada Eesti müügimaastikul tippettevõtteks nii sõnades kui tegudes – vaid aja küsimus.