Raul Sisa ja Joel Bezzaborkin toovad head kombed ja etiketi igapäevaellu

Raul Sisa ja Joel Bezzaborkin on härrasmehed, kes on otsustanud enda teadmisi ja oskusi edasi anda, et tuua ühiskonnas härrasmehelikkus ja head kombed taas au sisse. Rajo Koolituste nime all toimetavad mehed on mõlemad ambitsioonikad ja kõrge lennuga, juhtides restorane ja hotelle.

Raul Sisa – kelnerist restorani juhiks

Raul on terve karjääri tegutsenud toitlustusvaldkonnas. Kelnerina restoranis Katamaraan töötades mõistis ta, et kelneri- ja restoranitöö paneb silma särama. Ta on töötanud paljudes Tallinna tuntud restoranides kelneri, superviisori, catering’i korraldaja ja juhatajana. Raul tunneb, et restoranitöö õpetab palju eluks vajalikke oskusi: inimestega suhtlema ning kiiresti ja mitmele asjale korraga mõtlema. 

Ühel hetkel ta tundis, et vaatamata kelneri ameti ahvatlevale sissetulekule soovib ta enda ambitsiooni proovile panna ja saada uusi kogemusi. Tal tekkis soov olla äripartner erinevatele restoranidele. „Kogemus on näidanud, et kui kuhugi enda energia suunata, siis nii ka läheb,“ ütles ta. Raul on kaasa löönud näiteks restorani LaTabla juhtimisel, puhunud elu sisse Tallinna vanalinnas Scheeli restoranile ja juhib hetkel restorani Jah, Kallis.

Joel Bezzaborkin – hingega hotellide juures

Joel on hotellides toimetanud juba ülikooli ajast, mil sattus sinna suvel portjeeks. „Läksin ja jäin,“ naerab ta, nentides, et on hotellis pidanud vist kõiki ameteid – kui vaja, saab kõigega hakkama. Ta on avatud suhtleja ja julgus minna proovikividele vastu on toonud talle edu. Mitme hotelli müügijuhina on ta näinud nii kergemaid kui ka raskemaid aegu, millest on palju õppinud.

Joel pani enda juhtimis- ja meeskonna loomise oskused proovile kahe tärni hotellis, tõmbas müügidirektorina käima Vihula mõisa ja juhtis ka hotelli Santa Barbara. Lisaks hotellidele on Joel olnud nii projektijuht kui ka müügidirektor mööblitehases, millega tal varasemat kokkupuudet ei olnud. Seal oldud aeg näitas, et ta saab hakkama tundmatuga, õpib kiiresti ja palju, aga süda ihkas siiski hotellide juurde. Joel tegi karjääris südamelähedase suunamuutuse  ja siirdus tagasi viie tärni hotelli, mille pidi pärast pandeemiat taas nullist üles töötama.

Üheskoos sädemeid lendab

Esimest korda kohtusid mehed hotellis Santa Barbara, kus Raul juhtis restorani ja Joel hotelli. „Mõni inimene tuleb su ellu põhjusega,“ tunneb Raul, viidates meeste omavahelisele sünergiale, milles loovus lendab lausa sädemeid pildudes. Nad on partnerid ja sõbrad, kellel on hea teineteise seltskonnas asju arutada. „Sõbraga kvaliteetse aja veetmine on tänapäeval haruldus, millest tuleb lugu pidada,“ ütleb Joel. Rauli ja Joeli käe läbi on sündinud OÜ Rajo Koolitused, mis tuli nendeni kui loomuliku lisana, mis on hobist suuremaks kasvanud. Rauli sõnul on nende missioon enda teadmistepagasit edasi anda.

Head kombed on koorunud pärliteks

Nii restorani- kui ka hotelliäris seistakse tihti silmitsi tööjõupuuduse ja kogemusteta tööjõuga. Raul ja Joel hakkasid kirumise asemel inimesi hoopis aitama. „Meie jaoks elementaarsena tunduvad asjad ei pruugi seda olla oma karjääri alustavale inimesele ning kahjuks ei saa alati ka vaid heale lastetoale lootma jääda. Oleks vale teda teadmatuse eest karistada.“ Enne tööks vajalike spetsiifiliste oskuste õpetamist alustasid nad  kommetest ja etiketist, et tõsta esile viisakusnormide olulisust. 

Mõlemal mehel on kodust kaasa tulnud härrasmehelikkus: hea käitumine, viisakus, tugev käepigistus. Joel leiab, et inimeseks olemine peaks olema midagi suuremat ning hea käitumine ja teadlik etikett on osa sellest. Nad nägid, et head kombed on hakanud ühiskonnas tõeliseks pärliks kooruma ja nemad võiksid olukorda parandada. „Ajatud väärtused võiksid meie suhtluses säilida!“ ütlevad nad.

Loe täpsemalt Rauli ja Joeli tegemiste kohta nende kodulehelt.

Scroll to Top