Messil käitumine kui edu võti

Olgu ettevalmistus kui hea tahes, messil kohapealne käitumine, tegevus või tegevusetus võib läbi kukutada kogu plaani, kahjustada mainet ja raisata lisaks ajale ka palju raha. Mida teha, et messil osalemise tulemus oleks vastupidiselt võimalikult hea?

Aru peab saama tõsiasjast, et messiboksi väljanägemine ja jagatavate materjalide hulk ning mitmekesisus on olulised, aga täpselt sama või isegi veel olulisem on oma inimeste käitumine messi ajal. Teisisõnu – kuidas ettevõtte meeskond boksis end üleval peab, mismoodi suhtleb, välja näeb ja müügitööd teeb.

On kolm põhiküsimust, millele vastates saab oluline info läbi mõeldud ja edasi antud:

Kes läheb messile?

Personaliosakond on see, kes osaleb messil ja esindab boksis oma ettevõtet. Kui personaliosakond on suur, siis peaks osalejate seas olema kindlasti värbamisega seotud isik. Väiksema ettevõtte puhul võiks lisaks personalijuhile osaleda ka assistent, müügijuht või tegevjuht. Messile võiks minna minimaalselt neli inimest, et saaks üksteist asendada ka puhkepauside ja lõuna ajal.

Mida peab messi ajal tegema?

Mess on koht müügiks, me lähme sinna müüma nii ettevõtet kui ka vabu ametikohti. Seda silmas pidades tuleb olla aktiivne suhtleja, ise mööduvaid inimesi teretada ja neid enda boksi kutsuma, alustada julgelt vestlust, vaadata inimestele silma ja kindlasti rõõmsalt naeratama. Messil me ei istu laua taga tülpinud nägudega! Vastupidi – me oleme messiks vaimselt ette valmistunud, energilised ja adume, et meie kehakeel, ilme ja lause on konkreetselt ettevõtte maine kujundaja.

Inimestel ei pruugi olla julgust astuda ligi ja uurida pakkumiste kohta lähemalt. Meie ülesanne on muuta see protsess neile lihtsamaks, tehes ise esimese sammu. Mess pole koht, kus istuda ja oodata, see on koht, kus lähed ise kutsuma. Selge ja konkreetne hääl, naeratus ja kõlav “tere” on juba pool võitu kontakti saamisel!

Messi põhieesmärk on kontaktide saamine. Ära usu seda, et inimene võtab ise ühendust, vaid võta tema kontaktid ja ühendu ise.

Lase inimestel täita CV-blankette ja aita neil seda teha, kui nad jäävad hätta. Kirjuta üles nende e-maile ja nimesid, et saaksid pärast messi nad läbi helistada ja vabu töökohti pakkuda.

Loomulikult ei tohi kontakti saamine olla jõuline väljapressimine. Inimesel on õigus oma kontakti mitte jagada.

MILLINE PEAB MESSIL VÄLJA NÄGEMA?

Iga boksis olev inimene esindab ettevõtet. Sellest lähtuvalt peab väljanägemine olema viisakas ja korrektne. Kui on töövorm või firma logoga riideesemeid, siis võib need selga panna, et üldpilt oleks silmapaistev ja terviklik. Teine variant on ühiselt jälgida sama värvitooni, soovitavalt firma põhitoone.

Oluline on puhanud olek, säravad silmad ja hoolitsetud välimus (puhtad juuksed, korras küüned, korralik suuhügieen jne). Liialdada ei tohiks parfüümiga ja lihttöötajale võib olla eemaletõukav ka liiga tugev meik (erkpunased huuled näiteks). Väldi suurte logode või sloganitega rõivaid, ole pigem neutraalne ja tagasihoidlik oma riietuses.

Kuula ka, mida räägib teile professionaalsest värbamisest Human Resources Solutions OÜ asutaja Ketlin Kasak SIIT.

Scroll to Top