Kasak Solutions

Värbamisprotsessid uuele tasemele!

Miks sellise koolituse lõime?

12aastase kogemusega personalitöö vallas värbavate juhtide mentor Ketlin Kasak on loonud 12-osalise videokoolituste sarja, mis kestab üks aasta, et osalejad saaksid praktilised õppetunnid oma ettevõttes ellu viia. Koolitus on suunatud juhtidele, kes on seotud värbamistegustega või plaanivad seda ning personaliinimestele. Kasulikku infot saavad ka inimesed, kes tahavad endale saada praktilisi tarkusi, kuidas mõista juhtide mõttemaailma ning viia oma värbamisalased tegevused ettevõttes järgmisele tasemele. 

Valesti värvatud inimesed viivad ettevõttest raha välja

Kui aasta tagasi oli töötus madalaim, siis praegu on see kõrgeim. Ketlin Kasak on oma kogemusele tuginedes tähele pannud, et ettevõtted kipuvad arvama, et töötuse puhul on kandidaate palju. Paraku paneb see olukorda, kus on vaja inimesi, ent pole kedagi võtta. “Pole vahet, mis olukord on majanduses, juhina vajad igal juhul värbamissüsteeme,” ütleb ta. Olgu majanduslangus või –tõus, – kui värbamissüsteeme ei ole, on ka värbamine keeruline ning valesti värvatud inimesed raiskavad ettevõtte raha. “Seepärast ma ei soovita teha teadmatusest tehtud vigu. Kui oled teadlik, saad säästa oma raha,” ütleb koolitaja. 

Paljud ettevõtte juhid tahaksid küll teenust sisse osta, ent Ketlini sõnul on paratamatus see, et kvaliteetne teenus maksab. Seetõttu soovitab ta luua süsteemid, et ettevõttes saadaks ise värbamistegevustega hakkama. Loomulikult on erinevatele ettevõtetele sobivad erinevad värbamistrateegiad. “Räägin koolitusel konkreetsetest süsteemidest, mis toimivad igal pool, ent toome ka välja, millised sobivad väikestes, keskmistes ja suurtes ettevõtetes,” räägib koolitaja. Värbamissüsteemide sisseviimine on protsess ning mida suurem on ettevõte, seda kauem protsesside sisseviimine aega võtab. Seetõttu ongi tegu aastase koolitusega, et oma ettevõttes praktilised muudatused sisse viia. 

Praktilised näited, kuidas muuta ettevõtte atraktiivseks

“Tahame koolitusega muuta ettevõtte atraktiivseks, et tekitada magnetefekt, et inimesed tahaks ise sellesse ettevõttesse tulla,” toob Ketlin välja punkti, mis võiks olla kõigi ettevõtete eesmärk. Tema sõnul on olemas ettevõtteid, küll aga üsna vähe, mis on nii atraktiivsed, et neil on kandideerijate järjekord ukse taga. 

Selleks on koolitus tugevalt üles ehitatud praktilistele lugudele. Ketlin ise usub, et teoreetilised koolitused praktilist eesmärki ei kanna ning koolitus peab olema üles ehitatud päriseluliste näidete peale. “Toon näiteid muidugi anonüümselt, muudan natuke andmeid, aga räägin päriselulistest näidetest, milliseid vigu juhid on teinud ning millised vead võiks tegemata jätta,” räägib ta. 

Ettevõtte arengu heaks

Üks probleem, mis ettevõtte värbamistegevuse keeruliseks muudab, on see, et värbavad juhid ja personaliinimesed ei tee sellist koostööd, nagu võiksid teha. “See tundub elementaarne, ent olen oma töös teinud, et nad ei oska omavahel koostööd teha,” toob Ketlin välja olulise punkti, millele tähelepanu pöörata. 

Juttu tuleb koolitusel ka sise- ja väliskommunikatsioonist, turundusalastest tegevustest, juhtide esinemisoskustest, reklaamist, kodulehest, töökuulutuste ülesehitusest, värbamisprotsessi õigest järjekorrast, töövestluste sisulisest ülesaehitusest, lahendustest probleemidele, kui õigeid inimesi ei kandideeri ja nii edasi.